Jednou z najvýznamnejších čŕt otvoreného a slobodného softvéru je skutočnosť, že je dostupný zdarma pre jednotlivcov, ako aj organizácie. Na prvý pohľad by sa teda zdalo, že nič nebráni jeho prieniku do škôl a do pedagogického procesu. Opak je však pravdou, miera využitia otvoreného a slobodného softvéru zaostáva za možnosťami, ktoré poskytuje.
Ani na našej škole sa nepoužíva alebo sa len veľmi zriedkavo. Využívajú ho najmä žiaci na domácich PC a venujeme sa mu len okrajovo.
Používame internetový prehliadač Internet Explorer, ktorý máme nastavený ako predvolený. Operačný systém Linux sa u nás nevyužíva.
Som si toho vedomá, že my učitelia, pedagógovia vychovávame deti, ukazujeme im správne pohľady na riešenie problémov, a máme na deti obrovský vplyv vo vzdelávacom procese. Slobodný a otvorený softvér prináša do výuky nové možnosti, ktoré neposkytuje žiadny proprietárny softvér.
Mali by sme študentom vysvetliť princíp slobodného a otvoreného softvéru, zrealizovať s nimi experiment pomocou slobodného a otvoreného softvéru ako dôkaz toho, že existujú kvalitné edukačné slobodné a otvorené programy.
čo znamená slovo "poprietárny" síce neviem, ale čistá pravda napísaná v tomto blogu:)
OdpovedaťOdstrániťnie "poprietaárny" ale "proprietárny" softvér je softvér, ktorý má obmedzenia na jeho používanie..:-)
OdpovedaťOdstrániťmenší prieklep...ďakujem za vysvetlenie :)
OdpovedaťOdstrániťtiež súhlasím s myšlienkami v tomto blogu :-)
OdpovedaťOdstrániťto som rada...:-)
OdpovedaťOdstrániť...veľmi pekne... :)
OdpovedaťOdstrániť